Terug naar wachttorendiscussie.nl

Discussiebord
This Forum is Locked
Author
Comment
MATTHEÜS 24:21, 22 Kan Nooit Geschiedenis Zijn

. . . want er zal dan een grote verdrukking zijn zoals er sedert het begin der wereld tot nu toe niet is voorgekomen,
neen, en ook niet meer zal voorkomen.

Indien die dagen trouwens niet werden verkort, zou geen vlees worden gered;
maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen worden verkort.

MATTHEÜS 24:21, 22

Re: MATTHEÜS 24:21, 22 Kan Nooit Geschiedenis Zijn

RAM
. . . want er zal dan een grote verdrukking zijn zoals er sedert het begin der wereld tot nu toe niet is voorgekomen,
neen, en ook niet meer zal voorkomen.

Indien die dagen trouwens niet werden verkort, zou geen vlees worden gered;
maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen worden verkort.

MATTHEÜS 24:21, 22
Ik ben het helemaal met je eens RAM.

-En ik wil het ook interessant maken,

- voor evt meelezende Jehovha's getuigen.

Deze die ook nog geloven in 'n Grote verdrukking, zoals Mattheus 24: 21,22 beschrijft.

Maar dan toch wéér net even iets anders:

Vandaag gaan we de christelijke eschatologische leerstelling Preterism uit het Latijn bespreken praetor betekent "verleden". Als je niet weet wat eschatologie betekent, zal ik je het werk besparen om het op te zoeken. Het betekent de bijbeltheologie die betrekking heeft op de laatste dagen. Preterisme is de overtuiging dat alle profetieën over de laatste dagen in de Bijbel al zijn vervuld. Bovendien gelooft de preterist dat de profetieën uit het boek Daniël in de eerste eeuw werden voltooid. Hij gelooft ook dat niet alleen de woorden van Jezus in Mattheüs 24 vóór of tegen 70 CE werden vervuld toen Jeruzalem werd vernietigd, maar dat zelfs de Openbaring aan Johannes de volledige vervulling ervan rond die tijd zag.

https://beroeans.net/nl/2020/02/13/examining-matthew-24-part-6-is-preterism-applicable-to-last-days-prophecies/

De Waarheid, zal u vrij maken.(Johannes 8:31, 32).

Groet Faith.