Terug naar wachttorendiscussie.nl

Discussiebord
This Forum is Locked
Author
Comment
View Entire Thread
Re: jehovah-s-getuigen-inval-om-was-onrechtmatig

woningen van ouderlingen in Assen en Hoogezand. Volgens Michael van Ling, woordvoerder van de Jehovah’s Getuigen, waren de doorzoekingen respectloos en “zeer verontrustend” voor de gezinnen waar de agenten binnenvielen.t

De politie was op zoek naar documenten van interne rechtszaken die als bewijs kunnen dienen in de negen aangiften van seksueel misbruik binnen de gemeenschap die het OM momenteel onderzoekt. Bij de invallen zijn documenten in beslag genomen. Het gaat om “gegevens over pastorale zorg van religieuze dienaren”, aldus van Ling.

Dat had volgens de Jehovah's Getuigen helemaal niet gemogen, en zou een schending zijn van het verschoningsrecht van religieuze dienaren en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De informatie van de ouderlingen is volgens hen beschermd door het verschoningsrecht, een beroepsgeheim voor onder anderen geestelijken, advocaten en artsen. Dat maakt de inval volgens de geloofsgemeenschap onrechtmatig.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"n inval zal nooit plezier zijn, en altijd verontrustend, wat 'n argument.

De officier van justitie, kan zich deels vinden, maar de doorzoekingen zijn toch gerechtvaardigd.

Maar, zijn Ouderlingen van Jehovah's getuigen Geestelijke? gelijk advocaten en artsen?
Welke opleiding hebben zij dan genoten?

Ze draaien maar wat rondjes, ben benieuwd wat er als bewijs materiaal gevonden is.

RAM
In werkelijkheid wil het Wachttorengenootschap niet meewerken.
Hun advocaten zijn dezelfde als die van vele andere bekende sektes.

Van Kindermisbruik tot Ritueel Kindermisbruik liggen ze niet wakker van.
Die naam Wachttorengenootschap hoor je trouwens zowat niet meer.

Jehovah`s Getuigen zouden er beter aan doen God`s Naam niet langer te dragen en
de Naam niet langer door het slijk te halen.
Ben wel benieuwd naar de verwijzing met andere sektes, van deze advocaten ?

Goedemorgen,

Sinds oktober 1992 bestaat een "kartel" de heet Firephim.
Dat is een Franse afkorting voor Federatie van religieuze en filosofische minderheden.

De oorspronkelijke infolink: Das Kartell der Sekten, November 1996, 215.

Ik heb de info gevonden op bladzijden 285 en 286 van dit boek:

https://www.bol.com/nl/p/de-13-satanische-bloedlijnen-trilogie/9200000074486479/?bltgh=qRVLjbDSA7QgUecrppxJqA.1_4.5.ProductTitle

PS. Ik schreef bladzijde 185 en 186, dat heb ik gecorrigeerd.

RAM
Goedemorgen,

Sinds oktober 1992 bestaat een "kartel" de heet Firephim.
Dat is een Franse afkorting voor Federatie van religieuze en filosofische minderheden.

De oorspronkelijke infolink: Das Kartell der Sekten, November 1996, 215.

Ik heb de info gevonden op bladzijden 285 en 286 van dit boek:

https://www.bol.com/nl/p/de-13-satanische-bloedlijnen-trilogie/9200000074486479/?bltgh=qRVLjbDSA7QgUecrppxJqA.1_4.5.ProductTitle

PS. Ik schreef bladzijde 185 en 186, dat heb ik gecorrigeerd.
Dag RAM,

-Dankjewel.