Terug naar wachttorendiscussie.nl

Discussiebord
This Forum is Locked
Author
Comment
Koninkrijkszalen Corona Proof ?

Goedemorgen,

In de jaren `80 zei de ouderling waarvan ik studie kreeg altijd, dat wanneer alle organisatie in de wereld stoppen, die van Jehovah door zal gaan.

Dat klopt natuurlijk. Alles wat door Jehovah en Jezus georganiseerd is, stopt nooit.
Tenzij ze dat zelf zouden willen.
Ik denk daarbij aan het scheuren van het zware tempel gordijn toen Jezus stierf.

Echter, de Wachttorenorganisatie is aardig "in de wielen gereden".

Als JG kan je de vraag stellen of je in werkelijkheid in Jehovah`s Organisatie verblijft.

Het onderling vergaderen - en dat moest altijd in de Koninkrijkszaal gebeuren, zoals de door de wol geverfde ex-JG erkend zal worden - is in één klap tot stilstand gekomen.

Hadden ze de boekstudies thuis nog gehad zouden ze nog tot 30 personen hebben kunnen vergaderen ( al zou dat ook moeilijk zijn geweest i.v.m. die anderhalve meter ).

Mijn schoonmoeder van 89 heeft tijdens het avondmaal thuis geen ouderling of wie maar ook gezien.

En dat na meer dan 50 jaar trouwe dienst.

Dat was haar overigens wel opgevallen.
En ze had - later - op de avond de matses en het kleine flesje wijn zelf maar opgedronken.

Dat heeft ze dan in mijn ogen goed gedaan
https://jehovah.nu/gedachtenisviering.pdf

Nu is maar afwachten of ooit vergaderingen en bijeenkomsten - in dit geval de Wachttorengenootschap vergaderingen in de Koninkrijkszalen - nog door mogen gaan.

En als ze doorgaan zullen ze Corona Proof moeten zijn.
Die vergaderingen en de Koninkrijkszalen.

Anderhalve meter is volgens - de huidige wetgeving - twee arm lengtes.

Als je vijf zitplaatsen in een Koninkrijkszaal had voor vijf personen kan je er nu nog maar één kwijt.

Aan beide kanten twee lege stoelen of de ruimte daarvan leeg.

Dat is voor een Koninkrijkszaal van 150 stoelen en personen nog maar 30 stoelen en personen.

Dat word een dure hobby, zo`n Koninkrijkszaal.

Nou waren ze natuurlijk toch al te koop.
https://jehovah.nu/koninkrijkszalen-verkoop.pdf

Zogenaamd om in Afrika Koninkrijkszalen te bouwen, waar ze in Afrika wegens de huidige wereldwijde omstandigheden ook niet meer op zitten te wachten.

Ik werkelijkheid ging het zoals inmiddels bij velen bekend om de miljoenen aan schade claims op te kunnen brengen als gevolg van de pamper politiek ten aanzien van pedofielen onder het toezicht van het Wachttorengenootschap.

Die Koninkrijkszalen worden een blok aan het been van elke gemeente.

Wachttorengenootschap komt er mooi mee weg onder het mom van Corona.

Mochten plaatselijke ouderlingen de plaatselijke gemeente toch bij elkaar laten komen zonder de wettelijke anderhalve meter toe te passen,
zullen de boetes echt niet door het Wachttorengenootschap betaald gaan worden.

Ben benieuwd hoe daarmee omgegaan zou moeten worden.

Voortaan alles online?

Dat doen we hier al sinds 1999 :smile: ( de jaren op het andere bord meegerekend )

Nog wat.

De religie zou toch aangevallen worden?

Wereldwijd hebben alle georganiseerde Religies in één klap een staak in de wielen gestoken gekregen.

Straks nog maar één wettelijke theocratische . . . . ik bedoel technologische online religie?

Re: Koninkrijkszalen Corona Proof ?

@ Ram: Mijn schoonmoeder van 89 heeft tijdens het avondmaal thuis geen ouderling of wie maar ook gezien.

En dat na meer dan 50 jaar trouwe dienst.

Zuzanna:--> wat intens triest.:worried:

Ik heb 'n zelfde soort ervaring, maar ik was gelukkig wél veel jonger, in het jaar 2005, heb ik twee-maal in één week, 2 operaties ondergaan.
-Bij de ene operatie die, bloedlink was, heb ik nog heldhaftig, de bloedweigering 's procedure doorstaan, waarin ik in mijn Gemeente (Koninkrijk's zaal) vol lof over werd geprezen, maar ik zag helemaal niemand, tijdens de gedachtenis viering, van dat jaar. - -toen ik nog steeds herstellende was van beide operaties.
Pas 'n dag later, kreeg ik wél bezoek, maar het GROTE MOMENT - De Gedachtenis Viering was ik helemaal alleen thuis.

Ik hoop dat je schoonmoeder de steun krijgt die ze verdient.

En wat goed! dat ze zelfs heeft genuttigd, van de Symbolen.

Die, voor elke gelovige in Jezus Christus Offer zijn gebracht, er zijn.
Om Zijn Offer te herdenken.

Zuzanna in vrede.

En dan durven zij nog te beweren dat alleen hier de ware liefde te vinden is. Ben je een pas ge-intereseerde dan staan ze wel om je heen maar daarna zoek je het maar uit. Of je bent een pioneer die dagelijks langs de deuren gaat heb je in eens een streepje voor.

Net geen Oh Susanna:joy: :joy: