Terug naar wachttorendiscussie.nl

Discussiebord
This Forum is Locked
Author
Comment
Wie profiteren van de Corona crisis? | Pieter Lakeman column
Re: Wie profiteren van de Corona crisis? | Pieter Lakeman column

Zeer interessant!!! Dank voor de link!

Volgens mij is niet alleen de Rutte/kliek de veroorzaker van bezuinigingen. Maar is het met één van zijn voorgangers die Hoogervorst begonnen.

Die ging over tot privatisering van de zorg. Maar er moest wel gedaan worden wat de regering opdroeg.

Het is een schande dat Nederland op dat gebied puur verloederd is.

Vroeger lagen er in verhouding ook altijd mensen in verpleeghuizen en zorgtehuizen. Mijn grootouders hebben ook hun laatste maanden van het leven in een bejaardenhuis gesleten. Maar overleden door ouderdom. Niet zoals nu, door die vreselijke corona.

Maar er moest op de hygiëne flink bezuinigd worden. Toen mijn moeder in een verpleeghuis lag, werd er al snel bezuinigd op de catering, en was ook de hygiëne lou loene. Er werd niet meer dagelijks vers voor de bewoners door de koks gezond eten gekookt. Dan krijg je vitamines toegediend. Nee op het laatst eten, dat opgewarmd werd in magnetrons, en centraal werd kllaargemaakt voor dagen.

Geen dagelijkse lisol meer in de ziekenkamers en noem maar op in ziekenhuizen, etc.... bijvoorbeeld. Het is niet vreemd dat in verpleeghuizen, waar toch veel dementerende ouderen liggen, de dood rondgaat als elders, en dat vijfvoudig ook nog eens. Mensen daar hebben er geen erg in de hygiëne/voorschriften van nu. Zij kunnen er niets aan doen. Het is puur triest te noemen. Het lijkt er op dat die mensen als eerste weg moeten, en natuurlijk op die manier. Men zal gewoon bang zijn, om oud te worden, en daarbij chronisch ziek, en op verpleeghuizen aangewezen worden/zijn.

Hoor net dat de zorgverleners in verpleeghuizen niet op tijd zijn getest. Dan was de uitbraak daar stukken minder geweest. brrrrrr

Mijn persoonlijk idee wel

GeeDee
Volgens mij is niet alleen de Rutte/kliek de veroorzaker van bezuinigingen. Maar is het met één van zijn voorgangers die Hoogervorst begonnen.

Die ging over tot privatisering van de zorg. Maar er moest wel gedaan worden wat de regering opdroeg.

Het is een schande dat Nederland op dat gebied puur verloederd is.

Vroeger lagen er in verhouding ook altijd mensen in verpleeghuizen en zorgtehuizen. Mijn grootouders hebben ook hun laatste maanden van het leven in een bejaardenhuis gesleten. Maar overleden door ouderdom. Niet zoals nu, door die vreselijke corona.

Maar er moest op de hygiëne flink bezuinigd worden. Toen mijn moeder in een verpleeghuis lag, werd er al snel bezuinigd op de catering, en was ook de hygiëne lou loene. Er werd niet meer dagelijks vers voor de bewoners door de koks gezond eten gekookt. Dan krijg je vitamines toegediend. Nee op het laatst eten, dat opgewarmd werd in magnetrons, en centraal werd kllaargemaakt voor dagen.

Geen dagelijkse lisol meer in de ziekenkamers en noem maar op in ziekenhuizen, etc.... bijvoorbeeld. Het is niet vreemd dat in verpleeghuizen, waar toch veel dementerende ouderen liggen, de dood rondgaat als elders, en dat vijfvoudig ook nog eens. Mensen daar hebben er geen erg in de hygiëne/voorschriften van nu. Zij kunnen er niets aan doen. Het is puur triest te noemen. Het lijkt er op dat die mensen als eerste weg moeten, en natuurlijk op die manier. Men zal gewoon bang zijn, om oud te worden, en daarbij chronisch ziek, en op verpleeghuizen aangewezen worden/zijn.

Hoor net dat de zorgverleners in verpleeghuizen niet op tijd zijn getest. Dan was de uitbraak daar stukken minder geweest. brrrrrr

Mijn persoonlijk idee wel
Dag GD, ik weet niet of je de bijdrage van Pieter Lakeman hebt beluisterd?

Het is namelijk zó,
- dat nu ontzettend veel ouderen, door deze Corona crisis, helemaal aan zichzelf zijn overgeleverd.

Gelukkig valt het hier in onze Westerse samenleving nog wel mee, wij hebben immers goede zorg.

Maar wat te denken aan landen die niet onze oudere zorg kennen.?

Mijn moeder stierf op 70 jarige leeftijd aan botkanker, maar wij zijn er als kinderen gelukkig tot het laatste moment voor haar geweest, wat ben ik dankbaar daarvoor.

-Maar hoe triest is het nu voor oude mensen, die vaak al vanalles onder hen leden hebben, maar nu noodlottig ook nog Corona krijgen, is het niet triest dat juist deze nu alleen moeten zijn? door de Corona maatregelingen waarin wij leven?

En maakt het wat uit, waar je oude Ma/Pa aan sterft?

Nu schijnbaar wel, je bent 'n CORONA nummer, en ik vind zo iets triest te noemen.

Dat mag niet worden misbruikt, om de algemene angst in stand te houden, hoe erg Corona ook mag zijn.

Ik zou zeggen, beKijk/beluister de bijdrage van Pieter Lakeman nog eens opnieuw.

Zuzanna. in vrede.

Ter info:

Karel van Wolferen | De 2020 Wereldpaniek en haar Grote Spelers

https://www.youtube.com/watch?time_continue=130&v=0kk6yhGhY44&feature=emb_logo

Ik wens alle,

'n gezond weekend toe !

Pas goed op jezelf, en je naaste,

In vrede Zuzanna

Gaf aan door de voorbeelden van mijn familieleden, dat de zorg toen nog redelijk tot goed was. Het begon jaren geleden steeds erger en slechter te worden. Heb deels dat van Lakeman beluisterd en bekeken. Zal morgen de rest uitkijken.

Het is triest als je je familieleden niet eens meer de laatste eer mag bewijzen. Gaf eerder het verval in de zorg aan. Nu vind ik het diep triest alemaal dat vooral zieke ouderen getroffen worden door de corona.
Dat bedoelde ik er mee te zeggen.

Dat verval was al begonnen in 1992.

Ik ben een tijd vrijwilliger geweest in een verpleeghuis en daar waren toen al toestanden die met geen pen te beschrijven zijn.

Tis dus niet vanaf het moment dat de zorg werd geprivatiseerd, maar al eerder.

Dat is wel vreselijk zeg. Kan natuurlijk alleen maar navertellen over de eigen meegemaakte situaties.

Custodes
Dat verval was al begonnen in 1992.

Ik ben een tijd vrijwilliger geweest in een verpleeghuis en daar waren toen al toestanden die met geen pen te beschrijven zijn.

Tis dus niet vanaf het moment dat de zorg werd geprivatiseerd, maar al eerder.
Ik zit zojuist 'n programma van MAX te kijken, het is te triest voor woorden, m.i
Ik vraag me echt af, zijn deze maatregelingen werkelijk nodig?

"n oudere vrouw vanwaar haar man die vanwege tias, in 'n verzorgings- tehuis komt.
Hij wordt besmet met corona, het verzorgings- tehuis, wordt hermetisch gesloten.
Hij huilt omdat zijn vrouw niet mag komen, en zij neemt de beslissing om er toch heen te gaan.
Zij is bij zijn sterven, zij heeft zijn ogen kunnen sluiten, en daar is ze blij om, maar als gevolg.
Dat zij in quarantine moet, ze moet alleen rouwen, haar kinderen hebben geen direct contact met haar.
De kinderen, regelen de uitvaart van de vader, op afstand, de moeder mag naar de uitvaart, maar wél helemaal alleen.
Alleen in 'n rouw auto, alleen in de aula waar de nagedachtenis aan hen vader wordt, gehouden, zijn vrouw, hun moeder moet afzonderlijk zitten, op afstand van haar kinderen.

Ik vind dit zó ontzettend triest,

Ik vraag me serieus af, of de maatregelingen niet groter zijn, dan de risico's?

Ik weet het niet,

Maar wat 'n trieste toestand,

Zelf leef ik ook alleen, vanwege corona, het sociale leven staat helemaal stil voor mij.

De enige uitstapjes zijn, boodschappen doen, en wandelingen maken met mijn hondjes, kom ik bekende tegen, dan hebben we 'n gesprekje op gepaste afstand.

Ook de buren, in het complex waar ik woon, houden allemaal afstand, van elkaar.

Ik vraag me af,

Gaan we dit op deze wijze oplossen?

Dat weet ik niet,

Zo zijn er ook schrijnende berichten van oa Spanje en Italia,

Ouderen die gevonden werden in verzorgings tehuizen, helemaal aan hen lot overgelaten.

Zonder zorg en voeding, waar oudere dood werden aangetroffen

Hoe triest is dit allemaal?

Nogmaals,

Zijn de maatregelingen die worden genomen, niet groter dan het leed?

Worden we massaal in de greep gehouden van 'n onmenselijke hysterische media hype.

Ja dat vraag ik me af,

Afijn,

Dat wilde ik even kwijt.

Pas goed op je zelf, en je naaste.

Zuzanna.

Na de kliklijn, die ons als burgers als 'n soort van nsbers moest maken.
Allemaal vanwege de GROTE Vijand die ons treft Het Corona virus.

Zijn er vele, heel vele, bekeuringen uitgedeeld. ---> zo ook aan kinderen, die nu al weken lang niet meer naar school mogen.

Sommige nsbers lagen in bosjes, om mensen die openbaar elkaar in parken bezochten, te kunnen klikken.

Andere gaven hen buren aan, die 'n samenkomst, met meer dan toegestane personen hadden.

Zij dachten echt dat ze goed deden?!!!
- want onze media heeft hen vergiftigd met de GROTE angst van onze gezamenlijke VIJAND.

Het Corona virus.

Worden wij massaal gek gemaakt?

En al enige dagen,
- is men bezig met dit:

https://www.nu.nl/tech/6045605/zeven-partijen-presenteren-corona-apps-aan-het-publiek-dit-moet-je-weten.html

Hoever gaan we mee?

In deze al te grote media HYPE?

Allemaal, 'n gezond weekend gewenst.

Ik wens ons alle,

- vooral gezond! van geestelijk/rationeel verstand.

Zuzanna, in vrede.

Heb de you tube bekeken. In grote lijnen is het gewoon een vies politiek spel. Italië blijkt door de rente steeds weer te verlagen Nederland van zo'n 140 miljard bestolen te hebben. Ben zelf geen deskundige op economisch gebied, maar het klinkt redelijk bewaarheid van hem. En nu om een miljard, wat ze van Hoekstra niet krijgen (alhoewel?) schreeuwen ze moord en brand. Niet alleen Italië, maar ook de andere zuidelijke landen. Pensioenfondsen ook mee gesjoemeld, maar dat wist ik al. Heb daar zelf het nodige van ondervonden, en nog. Wil je werken in wao tijd, en lukt het niet meer, werd binnen de kortste keren mijn pensioen opbouw gehalveerd. Terwijl het tegendeel beloofd werd. Je kan in bezwaar of wat dan ook. Nee dat zijn de regels. Pensioen vind ikzelf dan ook bestelen van de arbeider. Zou men zelf het bedrag dat betaald wordt aan premien zijn leven lang opzij leggen, heeft een kennis van ons uitgerekend dat men na 40/50 jaar zelf miljonair zou kunnen zijn met goed beleggen en obligaties kopen. Maar goed; men is verplicht deel te nemen an een pensioenfonds en mee te betalen aan de premie. Er zijn zo veel dingen gewoon ziek in dit Land. Men vecht maar al te vaak tegen de bierkade. En Corona wordt aangegrepen eigenlijk om niets. Nou ja. bakken geld.

Heb nu niet naar MAX gekeken. Vond de uitzendingen over de Keukenhof deze week wel erg leuk.

Maar er gebeuren wel in en in trieste situaties nu. Maar zelf kunnen we er weinig aan doen. En de ellende van de hele wereld op de schouders nemen, ben ik niet van plan. Wordt het voor jezelf onleefbaar. Dat binnenzitten breekt ook wel op.

GeeDee
Heb de you tube bekeken. In grote lijnen is het gewoon een vies politiek spel. Italië blijkt door de rente steeds weer te verlagen Nederland van zo'n 140 miljard bestolen te hebben. Ben zelf geen deskundige op economisch gebied, maar het klinkt redelijk bewaarheid van hem. En nu om een miljard, wat ze van Hoekstra niet krijgen (alhoewel?) schreeuwen ze moord en brand. Niet alleen Italië, maar ook de andere zuidelijke landen. Pensioenfondsen ook mee gesjoemeld, maar dat wist ik al. Heb daar zelf het nodige van ondervonden, en nog. Wil je werken in wao tijd, en lukt het niet meer, werd binnen de kortste keren mijn pensioen opbouw gehalveerd. Terwijl het tegendeel beloofd werd. Je kan in bezwaar of wat dan ook. Nee dat zijn de regels. Pensioen vind ikzelf dan ook bestelen van de arbeider. Zou men zelf het bedrag dat betaald wordt aan premien zijn leven lang opzij leggen, heeft een kennis van ons uitgerekend dat men na 40/50 jaar zelf miljonair zou kunnen zijn met goed beleggen en obligaties kopen. Maar goed; men is verplicht deel te nemen an een pensioenfonds en mee te betalen aan de premie. Er zijn zo veel dingen gewoon ziek in dit Land. Men vecht maar al te vaak tegen de bierkade. En Corona wordt aangegrepen eigenlijk om niets. Nou ja. bakken geld.

Heb nu niet naar MAX gekeken. Vond de uitzendingen over de Keukenhof deze week wel erg leuk.

Maar er gebeuren wel in en in trieste situaties nu. Maar zelf kunnen we er weinig aan doen. En de ellende van de hele wereld op de schouders nemen, ben ik niet van plan. Wordt het voor jezelf onleefbaar. Dat binnenzitten breekt ook wel op.
Citaat GD:

Pensioenfondsen ook mee gesjoemeld, maar dat wist ik al. Heb daar zelf het nodige van ondervonden, en nog. Wil je werken in wao tijd, en lukt het niet meer, werd binnen de kortste keren mijn pensioen opbouw gehalveerd. Terwijl het tegendeel beloofd werd. Je kan in bezwaar of wat dan ook. Nee dat zijn de regels. Pensioen vind ikzelf dan ook bestelen van de arbeider. Zou men zelf het bedrag dat betaald wordt aan premien zijn leven lang opzij leggen, heeft een kennis van ons uitgerekend dat men na 40/50 jaar zelf miljonair zou kunnen zijn met goed beleggen en obligaties kopen.
--------------------------------

De pensioenfondsen, zullen er niet op achteruit gaan, maar schijnbaar winst ervaren, door de corona crises.

Zie video vanaf min 17:00

https://www.youtube.com/watch?v=FL5HYqOjvDM

Dus geen zorgen.

Heb het nog eens beluisterd en bekeken. Kan me niet voorstellen dat wat hij zegt ook zo is.

Krijg goede informatie van de vakbond waar ik lid van ben, en van de pensioenfondsen zelf waar ik een pensioentje bij opgebouwd heb. Daar krijg ik te horen dat mogelijk de pensioenen volgend jaar juist gekort gaan worden.

Dus: wat is waar???

Lakeman heeft de teloorgang van de (DSB) Scherigna failliete bank behandeld.

Veel mensen zijn er financieel door in de ellende gestort.

Maar Scheringa is er weer af en toe even .. las ik.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/scheringa-loopt-nog-altijd-rond-bij-az-en-dat-is-soms-wat-gek-en-ongemakkelijk~ab169cdc/

Lees ook eens Lakeman info op wiki

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Lakeman

Maar goed De Duitse dame Christine Lagarde van de ECB bank die Draghi opvogde pleit juist weer voor verlaging van de rente.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Christine_Lagarde

De tijd zal het leren.

Groet