Terug naar wachttorendiscussie.nl

Discussiebord
This Forum is Locked
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Jongeren ga niet studeren WT dec

Het is window-dressing al die zg veranderingen. In wezen nog steeds even extreem.

Artie
Het is window-dressing al die zg veranderingen. In wezen nog steeds even extreem.

Inderdaad.

Dag Artie

Het is een oud gegeven, jammer dat het nog steeds het WT-standpunt is:geen vervolgstudie. Wij hebben ons er nooit iets van aangetrokken.Onze drie kinderen hebben alle drie na het Lyceum een universitaire studie gestart en voltooid.
We kregen wel bezoek van de ouderlingen maar hebben gezegd dat zij hun kinderen naar hun inzichten op mochten voeden, en wij onze kinderen!!!
Hopelijk laten veel Getuigen-ouders zich in deze niet meer in de luren leggen!

Groet,
Leprechaun

Nee. Dank voor de info.

Leprechaun
Dag Artie

Het is een oud gegeven, jammer dat het nog steeds het WT-standpunt is:geen vervolgstudie. Wij hebben ons er nooit iets van aangetrokken.Onze drie kinderen hebben alle drie na het Lyceum een universitaire studie gestart en voltooid.
We kregen wel bezoek van de ouderlingen maar hebben gezegd dat zij hun kinderen naar hun inzichten op mochten voeden, en wij onze kinderen!!!

Groet,
Leprechaun
Waarom moet een ander dat weer eens lezen Leprechaun? Welke richtingen, die ze volgden, heb je er maar niet bij gezet.

Sommigen volgden op de middelbare school een zogenaamd pretpakket.

Maar anderen kozen voor de moeilijkere kant van die opleiding.

Voor iedereen op zijn manier en kennis / mogelijkheden.

Wat jij neerschrijft is niet beleefd, maar puur hooghartig.

Zonder de geschoolde vakman kunnen jouw kindertjes echt niets presteren.

Ook daar heb ik veel waardering voor.

Rasshida
Leprechaun
Dag Artie

Groet,
Leprechaun
Waarom moet een ander dat weer eens lezen Leprechaun? Welke richtingen, die ze volgden, heb je er maar niet bij gezet.

Sommigen volgden op de middelbare school een zogenaamd pretpakket.

Maar anderen kozen voor de moeilijkere kant van die opleiding.

Voor iedereen op zijn manier en kennis / mogelijkheden.

Wat jij neerschrijft is niet beleefd, maar puur hooghartig.

Zonder de geschoolde vakman kunnen jouw kindertjes echt niets presteren.

Ook daar heb ik veel waardering voor.
Dag Rashida,

Ik reageerde op het WT-beleid dat "hogere" opleidingen in de prullenbak wil gooien, cq. heeft gegooid! Mijn reactie is geen uiting van hooghartigheid of opportunisme of zoiets.
Het geeft te denken dat jij dat in mijn posting meent te zien.
Wat betreft "pretstudies" Twee van mijn kinderen zijn afgestudeerd in Natuurkunde, één kind is af afgestudeerd in Pharmacie, alle drie aan de Rijks Universiteit Groningen (RUG) Voor zover mij bekend vallen deze studie-richtingen niet onder de "pretpaketten".
Wat betreft andere opleidingen, ik heb daar geen elitair standpunt over. Mensen die een vak beheersen als bv. timmerman, installateur, schoenmaker etc. etc. waardeer ik gelijk aan dat wat mijn kinderen
doen!!!! De maatschappij is als een uurwerk, ieder tandwieltje is onmisbaar. Dit is geen "mooischrijverij" van mij, maar een zeker standpunt van mij. Zou ik er anders over denken, dan was ik totaal ongeschikt geweest voor het onderwijs. Ieder kind is uniek, ieder kind moet en mag dat gaan doen waarvoor het geschikt, is wat hij of zij wil kiezen. Voor ieder "tandwieltje" is er plaats!!!!

Groet,
Leprechaun

Dat is wel heel vanuit een héél ideale wereld gedacht. Dat ieder kind moet en mag gaan doen wat het wil. Dat mijn beste is volstrekt bezijden de realiteit van alledag.

Mijn reactie was geen sociologisch- of maatschappelijk
essay. Het was een reactie op Charlotte's commentaar
op een posting van mij.De ongelijkheid van kansen viel
buiten dit kader.

De ongelijkheid van kansen viel
buiten dit kader.

Een beetje warrig voor mij. Je schrijft het bovenstaande maar vindt iets anders als daar naar gevraagd wordt?

Artie
buiten dit kader.

Een beetje warrig voor mij. Je schrijft het bovenstaande maar vindt iets anders als daar naar gevraagd wordt?
Dag Artie,

Ik reageerde op Rashida's suggestie richting mij dat ik onderscheid zou maken tussen het nut van onderwijsniveaus en de eventueel daaruit voortvloeiende beroepen. Mijn reactie betrof mijn ontkenning van haar framing betreffende mijn visie hierop. Kinderen hebben het recht naar gelang hun wensen en mogelijkheden een opleiding te volgen, dat was de strekking van mijn betoog. Ik illustreerde dit met mijn opvoedingspraktijk die onafhankelijk was van het dwaze standpunt van de Wachttorenleiding. Maar het thema was het verwerpelijke standpunt vd.Wachttorenleiding m.b.t. onderwijskeuze!

Groet,
Leprechaun

Leprechaun
Artie
buiten dit kader.

Dag Artie,

Ik reageerde op Rashida's suggestie richting mij dat ik onderscheid zou maken tussen het nut van onderwijsniveaus en de eventueel daaruit voortvloeiende beroepen. Mijn reactie betrof mijn ontkenning van haar framing betreffende mijn visie hierop. Kinderen hebben het recht naar gelang hun wensen en mogelijkheden een opleiding te volgen, dat was de strekking van mijn betoog. Ik illustreerde dit met mijn opvoedingspraktijk die onafhankelijk was van het dwaze standpunt van de Wachttorenleiding. Maar het thema was het verwerpelijke standpunt vd.Wachttorenleiding m.b.t. onderwijskeuze!

Groet,
Leprechaun

Zo hé Leprechaun

Je mag wel weer eens beter leren lezen.

Het antwoord dat je nu Artie geeft over Rashida, staat zoals gewoonlijk weer eens vol leugens.

Het slaat werkelijk nergens op.

Je schreef alleen maar over jezelf, en meer niet. Over framen gesproken.. Heb je van het andere board zeker weer eens overgenomen? Denk veeleer dat jezelf bezig bent met framen betreft berichten van Rashida, die je niet eens goed kan lezen.

Brrr

Rashida

Blijft warrig. Eerst het ene zeggen en dan iets wat er volstrekt haaks op staat. En dat dan als -kuch- 'normaal' proberen te verkopen.

Artie
Blijft warrig. Eerst het ene zeggen en dan iets wat er volstrekt haaks op staat. En dat dan als -kuch- 'normaal' proberen te verkopen.
Dag Artie,

Aan wie richtte jij jouw posting?

Groet,
Leprechaun

Leprechaun
Artie
Dag Artie,

Aan wie richtte jij jouw posting?

Groet,
Leprechaun

Voor Sinterklaas zal het niet zijn Leprechaun.

Die is nog niet in het land aangekomen. hahahahaha

Welke posting?

Betreft Posting: 28/2021/11.58AM

Tag het even, wil je?

Laat maar!

Leprechaun

Laat maar!