Kaukasisk Ovtcharka Forum

Velkommen til Kaukasisk Ovtcharka Forum.  Her kan du poste spørsmål, dele tanker og ideer, hendelser og andre ting som omhandler Kaukasisk Ovtcharka.

Kaukasisk Ovtcharka Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Zoot ute på tur, naboens nye alaska husky valp og sauer

Igår hilste Zoot for første gang på naboens nye alaska husky valp. Jeg satt i stuen da naboen banket på og lurte på om vi ville være med å gå tur. Ute i gården hadde Zoot allerede hilst på den lille valpen, og det var gøy å se hvor tøff hun var. Zoot er ganske stor rundt 80 cm høy og 70 kg, men det affiserte ikke den lille frøkna det minste. Jeg fant frem mave belte og stretch line, og vi gikk avgårde mot skogen. Naboen hadde med seg 3 hunder alle alaska huskyer og jeg gikk med Zoot. Vi passerte etterhvert et jorde hvor det gikk sauer. Huskyene ble veldig opphisset og ble bedt om å gå på plass. Zoot hadde annet viktig å foreta seg en å bry seg om sauene, slik som å lukte på alt det spennende i veikanten f.eks.

Vi hoppet over sauegjerdet og fortsatte innover mot Røssdalen, men der gikk det en flokk med sauer midt i veien så vi snudde. Ingen grunn til å jage opp disse fredelige dyrene, og dessuten så gikk jo den lille valpen løs. Men å omgå sauene er jammen ikke lett, for etter å ha gått noen kilometer i en annen retning, sto det plutselig en sau midt i veien. Dette syntes Zoot var litt spennende også, men mistet fort interessen da sauen fant veien tilbake til de andre gjennom hullet i gjerdet.

Zoot er ganske høy på pæra da når han går tur med damene, helst så skal han gå foran. Og om de kommer opp på siden og vil ha litt oppmerksomhet, bare overser han dem. Men han er vennlig nok, bare ikke sånn overstrømmende opptatt av de liksom.

Cindy og KO Zoot